Handelsvillkor

Handelsvillkor på Comfysweats.dk

Allmän information

Sajten drivs av Comfysweats
Högvangen 6
3480 Fredensborg
CVR-nr: 36704543
Telefon: 93209888
E-post: hello@comfysweats.dk

Priser

På comfysweats.dk är alla priser i danska kronor och anges inkl. moms och skatter. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser från dag till dag utan föregående medgivande. Reservationer görs för varor som inte är i lager.

Betalning

Vi accepterar betalning med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard och MobilePay.
Betalningen kommer först att debiteras från ditt konto när varan skickas. Alla belopp är i DKK. danska kronor och inkl. MOMS. Reservation tas för prisfel och slutsålda/utgående varor.

Leverans

Vi strävar efter att skicka beställningar gjorda innan 13 samma dag, beställningar därefter skickas nästa arbetsdag.
Vi skickar till hela Danmark. Fraktpriser från DKK 29. Varor levereras till närmaste PakkeShop närmast den leveransadress som anges vid beställning.
Dina varor skickas med GLS.
OBS: Om det inte finns plats vid utlämningsstället flyttas paketet till närmaste utlämningsställe, vilket du meddelas om. Om problem uppstår, kontakta kundtjänst.
Varor levereras alla vardagar. Din vara kommer att levereras 1-3 arbetsdagar efter beställning.
Särskilda leveransvillkor gäller för vissa varor. Villkoren kommer att framgå specifikt innan köpet av dessa varor.
Om du inte hämtar varan hos PakkeShop i tid kommer varan att returneras till oss. Vi kan skicka om varan mot en fraktavgift som täcker våra kostnader för retur och återsändning. Avgiften är för närvarande 70 DKK

Klagorätt

Det finns 2 års reklamationsrätt enligt köplagen. Vår reklamationsrätt gäller material- och/eller tillverkningsfel. Du kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller priset reducerat, beroende på den specifika situationen. Reklamationen gäller inte fel eller skador orsakade av felaktig hantering av produkten/tjänsten. Du måste annonsera i "skälig tid" efter att du upptäckt felet/felet. Comfysweats.dk kommer att täcka returkostnader i rimlig omfattning.

För returer, reklamationer och användning av ångerrätten, skicka till:
Comfysweats återvänder
Högvangen 6
3480 Fredensborg
Försändelser accepteras ej pr postförskott.

Återbetalning

Om det är en återbetalning, vänligen ange bankuppgifter i form av registreringsnummer och kontonummer så att det avtalade beloppet kan överföras. Denna information kan lämnas ut utan risk per e-post eller annan elektronisk form, eftersom det inte är känslig information och endast kommer att användas för vår fullgörande av återbetalningen.

Ångerrätt

Det finns 14 dagars full returrätt på varor köpta i vår webshop.
Perioden räknas från den dagen;
– Där du tar emot beställningen.
– Tar fysiskt den sista produkten i besittning, vid överenskommelse om flera olika produkter, beställd i en beställning, men levererad individuellt eller i flera partier.
- Får fysisk besittning av den sista delen, eller sista delen, när det gäller avtal om leverans av varor bestående av flera partier/delar.
– Den första varan i fysisk besittning vid regelbunden leverans av varor under en angiven period.
Returkostnader är ditt eget ansvar.
Avbokningar ska anmälas till oss senast 14 dagar efter köpet och du ska returnera försändelsen senast 14 dagar efter avbokningen. Beskedet ska ske senast mejla på kontakt@comfysweats.dk. I meddelandet ska du göra klart att du vill använda din ångerrätt. Om du vill returnera varan till oss ska du skicka oss information om orsaken till returen tillsammans med varan till:
Comfysweats återvänder
Högvangen 6
3480 Fredensborg

Du kan inte ångra dig genom att helt enkelt vägra ta emot varan utan att samtidigt ge ett tydligt besked om detta.
Om du inte hämtar varan hos PakkeShop i tid kommer varan att returneras till oss. Vi kan skicka om varan mot en fraktavgift som täcker våra kostnader för retur och återsändning. Avgiften är för närvarande 70 DKK

Varor undantagna från ångerrätten

Följande produkttyper ingår inte i ångerrätten:
– Varor som har tillverkats enligt konsumentens specifikationer eller har fått en tydlig personlig touch.
– Förseglade varor som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte lämpar sig för retur och där förseglingen har brutits efter leverans.
- Varor som på grund av sin natur är oupplösligt blandade med andra vid leverans.
– Gods där förseglingen är bruten.
– Utförda icke-finansiella tjänster, om tillhandahållandet av tjänsten har påbörjats med konsumentens i förväg uttryckliga samtycke och erkännande av att ångerrätten upphör när tjänsten har utförts fullt ut.
– Leverans av digitalt innehåll, som inte levereras på fysiskt medium, om utförandet har påbörjats med konsumentens i förväg uttryckliga samtycke och erkännande därav, att denne därigenom förlorar sin ångerrätt.
– Tidningar, tidskrifter eller tidskrifter, dock exklusive prenumerationsavtal för sådana publikationer.
– Avtal som ingåtts på offentlig auktion.
– Varor som försämras eller blir snabbt föråldrade.

Lämna tillbaka

Du måste skicka tillbaka din beställning utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har utnyttjat din ångerrätt. Du ska stå för de direkta kostnaderna i samband med returen. Vid retur ansvarar du för att varan är ordentligt packad. Du måste bifoga en kopia av orderbekräftelsen. Frakten går snabbare om du även fyller i och bifogar vårt avbokningsformulär.
Du står för risken för varan från det att varan levererats tills vi har fått tillbaka den.
Vi tar inte emot paket skickade av postförskott.

Varans skick vid retur

Du ansvarar endast för eventuell försämring av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktionssätt. Du kan med andra ord prova produkten som om du provade den i en fysisk butik.

Om varan har provats utöver vad som beskrivs ovan anses den vara använd. Vilket innebär att om du ångrar köpet så får du bara en del eller inget av köpesumman tillbaka, beroende på varans kommersiella värde vid tidpunkten för mottagandet - av returen. För att få tillbaka hela köpesumman måste du testa produkten utan att faktiskt använda den.

Återbetalning

Om du ångrar ditt köp får du självklart tillbaka det belopp du betalat till oss.
Vid en värdeminskning som du ansvarar för kommer detta att dras av från köpeskillingen.
Vid utövande av ångerrätten kommer alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (förutom extra kostnader som följer av ditt val av en annan leveransform än den billigaste standardleveransformen som vi erbjuder), att återbetalas utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar från det datum då vi har fått besked om ditt beslut att utöva ångerrätten. Återbetalningar görs med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har samtyckt till något annat.
Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått tillbaka varan, såvida du inte har tillhandahållit dokumentation på att du har returnerat den innan dess.

hämta i butik

På vår webbshop går det tyvärr inte att välja att hämta våra produkter i vår butik.

Personuppgiftspolicy

För att du ska kunna ingå avtal med oss ​​och handla på vår hemsida behöver vi följande information om dig:

namn
Adress
Telefonnummer
E-postadress
Information om vad du har köpt

Vi behandlar dina personuppgifter i syfte att kunna leverera produkten till dig och för att kunna behandla förfrågningar gällande ditt köp. Behandlingen sker enligt reglerna i vår personuppgiftspolicy för Trykwerk ApS. Här kan du läsa mer om hur dina uppgifter behandlas, när de raderas och vilka rättigheter du har som registrerad användare.

Överklagandealternativ - översikt och länkar:

Om du har ett klagomål på en produkt köpt i vår Webshop kan du skicka ett klagomål till:
Danska Konkurrens- og Konsumentverkets Center for Klagomålslösning
Carl Jacobsens väg 35
2500 Valby
Länk: www.forbrug.dk

Om du är en konsument som bor i ett annat EU-land kan du registrera ditt klagomål i EU-kommissionens onlineklagomålsplattform.
Plattformen finns här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Om du lämnar in ett klagomål här måste du ange vår e-postadress: info@trykwerk.dk